måndag 8 mars 2010

Tredje veckan

Veckan började med att vår grupp gjorde färdigt det sista på vår gestaltning. Det var mest tekniska saker och att få ihop alla delarna och fin putsa det hela. Allt kändes som att det gick väldigt smidigt och bra. Själv är jag inte så bra på olika dator program och att fixa filmer och sånt, det var killarna bättre på :P. Men ja får se till att lära mig sånt ordentligt någon dag för det är väldigt bra redkap att använda sig av i undervisningen.

Dagen efter visade alla upp vad de hade gjort. Det var väldigt intressant och man såg att alla hade tänkt efter och lagt ner tid på att få till det. Jag hade innan vart väldigt nyfiken på vad de andra grupperna hade gjort och blev positivt överaskad och jag kunde även se att våra gestaltningar hängde ihop. Jag var väldigt nöjd med vårt eget och de andras, jag tror att vi alla har engagerat oss mycket. Jag tycker också att det var bra att både gruppen fick berätta hur man hade tänkt efteråt och att få höra hur andra uppfattade det.

I veckan såg vi också en film som hette the delicious och den va ovanlig men ändå rolig :P
Vi hade också sokratiska samtal kring filmen. Jag har fortfarande lite svårt att sätta fingret på vad det är exakt och att förklara det. Själva frågorna är så stora och ibland svåra att svara på. Som frågan kan kärleken övervinna allt ?? Det är jätte stor och svår fråga och på sånna frågor kan tankarna dyka upp senare när man har mer tid att tänka.

Torsdagen kunde jag inte komma för jag mådde inte så bra. Men på fredagen parades vi ihop för att välja ut bilder som vi skulle ha sokratika samtal kring. Jag och Petra hade lite svårt att välja bild så vi ska tänka till lite mer och se vilken vi tror att vi kan leda ett samtal kring. När vi väll höll på me sokratiska samtal kring bilderna börja jag förstå mer och mer. Jag tror att jag snart kommer att få kläm på det :P Det är i alla fall intressant att få se hur olika och lika man kan tänka och på så sätt tillammans nå en djupare förståelse.

Sedan gick vi igenom lite om hur vi hade tänkt att flätta samman alla gruppernas getaltningar till en gemensam som vi ska vissa upp den 19: de. De flesta var trötta den dagen så vi betämde oss för att gå hem och fundera mer tills måndagen, men vi kom ändå en bit på vägen.

Under veckan fick jag ockå tillbacka min ritlust. När jag var liten ritade jag nästan varje dag, jag älskade det och tyckte att det var riktigt kul. Jag har inte ritat på riktigt länge så det var kul att min lust kom tillbaka och att ja utmanade mig själv när jag ritade. Jag ritade inte det gammla vanliga som jag vet att kan, utan jag gjorde en mer fantasifull teckning. Så det känns riktigt bra med en kurs där ens kreativitet kan väckas till liv igen :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar