söndag 28 februari 2010

Andra veckan

Jag var bara tvungen att lägga upp den här bilden av en björn som är gjort av bland annat tallrikar. Blev riktigt imponerad av den :P


I måndags var jag sen så jag missade tiden då vi skulle fortsätta att bygga på våra egna skulpturer. I för sig hade jag inte mycket kvar men ändå. På eftemiddag såg vi en film med massor av microberättelser. Det var en väldigt ovanlig film, men man fattade ändå poängen. Jag upplevde det som att männikor gnäller väldigt mycket och inte alltid är nöjda. Vissa känner sig missförtåda och ensamma och drömmer sig bort. Vi hade dikussion och många tycker att man alltid egentligen är ensam, eftersom ingen verkligen kan gå igenom det man själv har gått igenom. Men jag tycker däremot inte så, eftersom att det känns nästan som att det alltid finns folk som förstår en trotts att man inte gått igenom exakt samma sak, men man har endå varit med om liknande händeler och har liknande erfarenheter.
Dagen efter gjorde jag färdigt min skulptur. Sen skulle vi titta på varandras skulpurer och de som hade gjort den hade valt två ord om skulle representera det. De om hade skrivit skulle komentera, men också den som hade byggt. Man skulle också berätta vilken film eller bok man hade vallt.


Här är min skulptur





















Jag hade valt orden förändring och ljus. Min mening var att det här är ett samhälle där man tänker att det går att göra positiva förändringar. Man ser ljust på framtiden. Jag hade valt the Tyra Banks show där ett avsnitt handlar om föräldrar som bleker sig själva och sina barn för att de ska passa in i samhället.

Sen har vi blivit indelade i grupper där ett ord ska vara med i vår färdiga presentation. I början var det lite svårt att veta hur vi skulle göra och vad. Men Patrik kom fort på en bra ide som vi span vidare på och utvecklade och jag är riktigt nöjd över det vi ska göra. Men vi är långt ifrån färdiga, så man får se om slutprodukten kommer bli lika grym som jag tror den kommer bli :P

Det var inte alltid lätt att sammarbeta, eftersom att jag och en viss peron är väldigt olika och envisa och står fast vid våra tanker, men efter lite komprimissande kom vi fram till nåt som hela gruppen tyckte lät bra.


Jag tänker inte avlöja för mycke om vår presentation här utan det får ni se på redovisningen :P
Men under projektets gång har jag upptäckt hur mycket man kan kommunicera och få ut utav bilder. Man behöver inte va jätte duktig eller konstär för att få fram det man vill säga. Bild är ett vädigt bra sätt att kommunicera fram olika budskap och annat.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar